9o vartotojo instrukcijaATNAUJINTA 

TURINYS

Įžanga
Minimalūs aparatūriniai ir programiniai reikalavimai
9o programos moduliai
Duomenų bazių nustatymai
Nustatymai
Skiltis „Programa“
Vartotojo sąsaja Prekės Klientai Dokumentai
Pardavimo koeficientai Kiti Pirkimo dokumentai Pardavimo dokumentai
Inventorizacijos dokumentai Perkėlimo dokumentai Nurašymo dokumentai Perkainavimo dokumentai
Vietų dokumentai Ataskaitos Savininko informacijos skiltis Kodų generatorių skiltis
Sveriamų barkodų skiltis Branduolio skiltis Operacijų skiltis  Įrašų redagavimo juosta 
Prekių sąrašas  Naujos prekių kortelės sukūrimas Pagrindinė prekių kortelių skiltis Kainodaros skiltis
Papildoma skiltis Serijos numerių skiltis Pakuočių skiltis Istorijos skiltis
Ilgalaikio turto skiltis Papildomi prekėms Prekių kortelių siuntimas į kasos aparatus Pardavimo dokumentų importas iš kasos aparatų
Naujo gaminio sukūrimas BoM (Komplektavimo specifikacija) Užsakymų medis Užsakymai
Kompleksiniai užsakymai Pristatymo užsakymas Etikečių spausdinimas Etiketės formavimas
„Duomenys“ meniu juosta Konstantos PVM tarifai Mato vienetai
Valiutos Klientai ir tiekėjai Naujo kliento įvedimas Prekių požymiai
Prekių ir klientų grupės Prekių grąžinimas Programos vartotojai Sandėliai
Transportas Vairuotojai Vežėjai Vietos
Dokumentų peržiūra Dokumentų redagavimas Dokumentų spausdinimas Dokumentų patvirtinimas
Dokumentų sujungimas Prekės kainodara Skolų priminimas Integracija su E-Komercijos platformomis

Įžanga

 

Sandėlio apskaitos programa Nine’o leidžia valdyti savo įmonės duomenis, sekti bei organizuoti darbą realiu laiku dirbant biure ar nuotoliniu būdu. Programa leidžia registruoti ūkines operacijas, sekti prekių likučius ir pardavimus, analizuoti procesus ir jų našumą, keistis duomenimis su išoriniais duomenų šaltiniais bei įrenginiais, tokiais kaip duomenų kaupikliai, prekybinės svarstyklės, kasos aparatai ir kita. Taip pat, įdiegus programą, galima spausdinti prekių etiketes, gaminti produktus arba kompleksinius užsakymus, iškomplektuoti produktus, siųsti dokumentus elektroniniu paštu, tobulinti savo įgūdžius naudojantis video pamokomis. Nine’o – tai sandėlio apskaitos programa, kuri gali veikti lokaliame kompiuteryje, serveryje arba tiesiog pasitelkti įmonės turimą duomenų bazės serverį.

Minimalūs aparatūriniai ir programiniai reikalavimai

  • Operacinė sistema: Microsoft Windows XP (Service pack 3 arba naujesnė)
  • Programinė įranga:
    • Microsoft .NET Framework 4.0, Microsoft ReportViewer 2010 Redristuctible
    • Postgresql duomenų bazių serveris
    • Procesorius:
    • 1600Mhz
    • RAM atmintis: 1024MB
    • Vaizdo plokštė:
    • Grafikos aparatūros spartinimui reikia „DirectX 9.0c“ grafikos plokštės su 64 MB ar didesne vaizdo atmintimi.
    • Kietojo disko talpa:
    • 200 MB arba daugiau (priklauso nuo duomenų kiekio).
  • Kiti priedai: Klaviatūra, pelė arba kitas įrenginys.

Nine’o programos moduliai 

 

  1. CRM MODULIS. CRM – tai santykių su klientais valdymo modulis. Jis leidžia supaprastinti įmonės duomenų apsikeitimą tarp darbuotojų, registruoti darbo užduotis duomenų registre ir organizuoti darbą efektyviau.

  1. DUOMENŲ APSIKEITIMO SU IŠORINIAIS ĮRENGINIAIS MODULIS. Optimizuojant procesus yra būtina prisitaikyti prie kitų sistemų ir kurti jų visumą tam, kad būtų pasiekti maksimalūs darbų spartos rezultatai. Nine’o leidžia keistis duomenimis su įvairiais išoriniais prekybos įrenginiais. Taip pat duomenų importui ir eksportui galima naudoti ne tik standartinių formatų dokumentus, bet ir *.CSV.
  1. ETIKEČIŲ SPAUSDINIMO MODULIS. Šis modulis leidžia spausdinti lipdukus ir etiketes tiesiai iš prekės kortelės. Atspausdinti galima pasirinktą informaciją apie prekę: brūkšninį kodą, sudėtį, galiojimo terminą ir pan.

  1. GAMYBOS MODULIS. Šis modulis leidžia organizuoti gamybą ir sekti gamybos užsakymų eigą.

  1. LOKACIJŲ MODULIS. Šis modulis leidžia stebėti ir valdyti prekių vietas sandėliuose. Naudojant šį modulį, galima greitai nustatyti prekės buvimo vietą, sužinoti kiek ir kokių prekių yra likę konkrečioje sandėlio vietoje.

  1. TIESIOGINIO PARDAVIMO LANGO MODULIS. Šis modulis leidžia atlikti pardavimą ir išrašyti sąskaitą-faktūrą iš kasos realiu laiku, patikrinti, kokie prekių likučiai, kuriose vietose, kokie jų kiekiai.

Duomenų bazių nustatymai

Norint prisijungti prie naujos duomenų bazės arba pakeisti esamos duomenų bazės prisijungimus, spauskite mygtuką.

Naujai atsidariusiame lange, kairėje pusėje matysite aktyvias duomenų bazes, o dešinėje pusėje parinktos duomenų bazės nustatymus.

Pavadinimas: Duomenų bazės vardas.

Serveris: nurodomas serverio duomenų bazės IP adresas.

Sąsaja: nurodomas duomenų bazės prievadas. Pagal nutylėjimą, dažniausiai naudojami prievadai yra 5432 arba 5440.

Duombazės pavadinimas: tikslus duomenų bazės pavadinimas.

Vartotojo vardas: Duomenų bazės vartotojo vardas. Dažniausiai naudojamas postgres.

Slaptažodis: įvedamas duomenų bazės vartotojo slaptažodis.

Mygtukai pridėti ir pašalinti naudojami pridėti duomenų bazes ir jas ištrinti.

Prisijungimas prie duomenų bazės

 

Įdiegus ir paleidus 9o programą, matomas prisijungimo langas. Šiame lange parenkamas darbinės duomenų bazės serveris, nurodomas vartotojo vardas ir slaptažodis.

 

 

 

 

 

9o programos nustatymai suskirstyti į šias skiltis:

  • Programa;
  • Savininko informacija;
  • Kodų generatoriai;
  • Sveriami barkodai.

 

Skiltis „Programa“

Vartotojo sąsaja

Kalba: iš sąrašo parenkama pagrindinė programos kalba.

 

Prekės

Nerodyti alt. brūkšninių kodų: pažymėjus varnele, prekių sąraše visi brūkšniniai kodai bus atvaizduojami prie vienos prekių kortelės.

 

 

 

 

Unikalus kodas ir barkodas: Prekės kortelės kodas ir br. kodas negali būti toks pats.

 

 

Numatytasis brūkšninis kodas: eilės seka generuojamas brūkšninis kodas.

 

Klientai

El. paštas ir tel. privalomi: pažymėjus varnele šį nustatymą, programa uždraus įvesti naują kliento kortelę, kai el. pašto ar telefono nr. laukeliai bus tušti.

Dokumentai

 

Perkamoms prekės privalomas priedas: pažymėjus varnele, nebeleisite patvirtinti pirkimo dokumentų, jei prekių kortelės neturės prisegtų priedų. Tai gali būti prekės brūkšninis kodas, nuotrauka ir kt.

Numatytasis kiekis: ūkinėse operacijose automatiškai įvedamam kiekiui nustatyti.

Perkamoms prekės privalomas priedas: pažymėjus varnele, nebeleisite patvirtinti pirkimo dokumentų, jei prekių kortelės neturės prisegtų priedų. Tai gali būti prekės brūkšninis kodas, nuotrauka ir kt.

Numatytasis kiekis: ūkinėse operacijose automatiškai įvedamam kiekiui nustatyti.

 

Leisti parduoti į minusą: pažymėjus varnele, prekių kiekiai gali būti mažesni nei 0.

Pardavimo koeficientai

Klausti dėl perskaičiavimo: Programa prieš patvirtinant dokumentą siūlo perskaičiuoti pardavimo prekių pardavimo kainas. Pagal nutylėjimą parenkamas „nenaudoti“.

Pardavimo koeficientas: Jei prekės kortelėje nenurodyta pardavimo kaina, tai programa automatiškai rekomenduoja prekės kainą naudodama pirkimo kainą ir dauginama iš įvesto koeficiento.

Kaina 1-9 koeficientas: Pardavimo dokumentuose parenkant kainų lygį nuo „Kaina1“ iki “Kaina9“ paskaičiuojama prekės pardavimo kaina pagal parinktą koeficientą.

Kiti

Išsaugoti langų filtrus: Pažymėti filtrai varnele bus išsaugoti kitai sesijai.

SandelysPDA URL: užpildomas URL adresas, kai Nine’o programa keičiaisi duomenimis su sandelyspda programine įranga.

Plačiau apie “SandelysPDA” programinę įrangą skaitykite – http://aspa.lt/programa-sandelyspda/

MultiEcrControl URL: užpildomas URL adresas, kai Nine’o programa keičiaisi duomenimis su Multiecrcontrol programine įranga.

Plačiau apie “MultiEcrControl” programinę įrangą skaitykite: http://aspa.lt/produktu-katalogas/programine-iranga/multiecr/

Vietų dokumentai privalomi: pažymėjus varnele bus uždrausta išsaugoti dokumentus, kuriems bus nesukurtas vietų dokumentas su parinktomis prekėms paėmimo arba padėjimo vietomis.

Pirkimo dokumentai (Pajamavimas)

 

Įmonėje įsigyjamų prekių ar paslaugų suvedimas (pajamavimas) vykdomas Pirkimo dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Pirkimo dokumentai mygtukus ir kai pasirodo pajamavimo dokumentų sąrašas, aktyvuojamas mygtukas Naujas.
Naujai atsiradusiame lange galima suvesti pajamuojamas prekes ar paslaugas. Lango pavyzdys pateiktas žemiau.
Būtini užpildyti pajamavimo dokumento laukai pažymėti raudonu šauktuku, kaip matyti pavyzdyje tai Dokumento Nr. ir Tiekėjas.
Prekes ar paslaugas įmanoma pasirinkti ir užpajamuoti dviem būdais: pajamavimo lentelėje stulpelyje PREKĖ įvesti prekės kodą, taip suvedinėjant po vieną poziciją, arba aktyvavus mygtuką Naujas, iššaukti prekių\paslaugų sąrašą iš kurio galima pasirinkti reikalingas pozicijas.  Mygtuko Įkelti į dokumentą pagalba visos pažymėtos prekės ir paslaugos įkeliamos į pajamavimo dokumentą. Sąrašo filtravimas yra galimas pagal kodą, brūkšninį kodą, pavadinimą ir grupę.

Nurodžius pajamuojamą kiekį iš prekių kortelės panaudojama visa būtina informacija – kaina, PVM ir pan.
Šiame lange galima nurodyti tokią svarbią informaciją kaip Mokėti iki datą, Tiekėjo išlaidas, Muito mokestį, Importo PVM ir pan.
Suformuotą dokumentą išsaugojus ir patvirtinus, pritaikoma buhalterinė schema, automatiškai sukuriami dvejybiniai įrašai bendrajame žurnale. Ši informacija atvaizduojama sąskaitų korespondencijos skiltyje.
Pajamavimo dokumentas spausdinamas   mygtuku, pasirodo pajamavimo šablonų sąrašas, iš kurio dirbantis asmuo gali pasirinkti reikalingą formą konkrečiu atveju. Išsaugokite ir Patvirtinkite dokumentą. Norint sukurti dokumentui Vietas, spauskite mygtuką Sukurti vietų dokumentą. Kaip sukurti vietų dokumentą, spauskite ČIA.
Žinotina !!!
Pajamavimas vykdomas registruojant kitų apskaitos programų sukurtų pardavimo dokumentų duomenis. Dėl PVM skaičiavimo subtilybių gali atsirasti PVM sumos netikslumai. Dėl šios priežasties 9o programoje yra sukurtas laukelis PVM korekcija, kuriame galima įvesti PVM korekcijos sumą, ne didesnę nei 0.01*eilučių skaičius sumą.

Pardavimo dokumentai (Išlaidavimas)

 

Parduodamų prekių ar paslaugų suvedimas (išlaidavimas) vykdomas Pardavimo dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Pardavimo dokumentai mygtukus ir kai pasirodo išlaidavimo dokumentų sąrašas, aktyvuojamas mygtukas Naujas.
Naujai atsiradusiame lange galima suvesti išlaidavimo prekes ar paslaugas. Lango pavyzdys pateiktas žemiau.
Būtini užpildyti išlaidavimo dokumento laukai pažymėti raudonu šauktuku, kaip matyti pavyzdyje tai Dokumento Nr. ir Klientas.
Prekes ar paslaugas įmanoma pasirinkti ir paruošti išlaidavimui dviem būdais: išlaidavimo lentelėje stulpelyje PREKĖ įvesti prekės kodą, taip suvedinėjant po vieną poziciją, arba aktyvavus mygtuką Naujas, iššaukti prekių\paslaugų sąrašą iš kurio galima sužymėti ir pasirinkti reikalingas pozicijas. Mygtuko Įkelti į dokumentą pagalba visos pažymetos prekės ir paslaugos įkeliamos į išlaidavimo dokumentą.  Sąrašo filtravimas yra galimas pagal kodą, brūkšninį kodą, pavadinimą ir grupę.

Nurodžius išlaidaujamą kiekį iš prekių kortelės priskiriama visa būtina informacija – kaina, pardavimo PVM ir pan.
Šiame lange galima nurodyti tokią svarbią informaciją kaip Mokėti iki datą, Pristatymo adresą ir pan.
Suformuotą dokumentą išsaugojus ir patvirtinus, pritaikoma buhalterinė schema, automatiškai sukuriami dvejybiniai įrašai bendrajame žurnale. Ši informacija atvaizduojama sąskaitų korespondencijos skiltyje.  Išsaugokite ir Patvirtinkite dokumentą. Norint sukurti dokumentui Vietas, spauskite mygtuką Sukurti vietų dokumentą. Kaip sukurti vietų dokumentą, spauskite ČIA.
Išlaidavimo dokumentas spausdinamas   mygtuku, pasirodo išlaidavimo šablonų sąrašas, iš kurio dirbantis asmuo gali pasirinkti reikalingą formą konkrečiu atveju.

Inventorizacijos dokumentai

 

Inventorizacija – materialinių ir nematerialinių vertybių faktinis sutikrinimas su apskaitos duomenimis arba tokių vertybių sąrašo sudarymas. 9o programoje inventorizacija vykdoma Inventorizacijos dokumentų lange. Kuris iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Inventorizacijos dokumentai mygtukus.  Kai pasirodo inventorizuojamų dokumentų sąrašas, paspauskite mygtuką Naujas. Toliau pasirinkite apačioje aprašytą tinkamą būdą.

Inventorizacijos dokumentą, galima pildyti dvejais būdais:
1 būdas.: Naudotojas pasirenka konkrečias prekes, kurias nori inventorizuoti.
2 būdas.: Verslo valdymo sistema įkelia į inventorizacijos dokumentą visas prekių eilutes esančias sistemoje.

Pirmasis būdas:

Aktyvavus mygtuką Naujas, spauskite Taip pasirinkimą. Šiuo atveju į inventorizacijos dokumentą galėsite įsikelti tik norimas inventorizuoti prekes.

 

 

Atsidarius naujam langui, spauskite mygtuką Naujas ir pasirinkite iš sąrašo inventorizuojamas prekes. Pasižymėjus norimas prekes, spauskite mygtuką Įkelti į dokumentą bei nurodykite dabar esantį prekės likutį. Nurodžius likučių reikįmes uždarykite Prekių pasirinkimo langą. Išsaugokite ir Patvirtinkite dokumentą.

 

 

 

Antrasis būdas:

Aktyvavus mygtuką Naujas, spauskite Ne pasirinkimą. Šiuo atveju į inventorizacijos dokumentą įkels visas verslo valdymo sistemoje esančias prekių eilutes.

 

 

Susigeneravus dokumentui, matysite visas prekių eilutes esančias sistemoje. Stulpelyje Faktinis nurodykite realų kiekį sandėlyje. Baigus vesti kiekius, Išsaugokite ir Patvirtinkite dokumentą.

Galutinis inventorizacijos dokumentas, kuriame suvesti faktiniai prekių likučiai ir pateikti skirtumai nuo tuo momentu apskaičiuotų likučių sandėlyje, turi būti atspausdintas (klavišu  ) ir pasirašytas įmonės vadovo arba paskirto atsakingo asmens. ŽINOTINA !!! Patvirtinus inventorizacijos dokumentą, paskaičiuojama nauja prekės savikaina, kuri atitinka tokią lygybę: Faktinis kiekis*Naujos savikainos = Senas kiekis*Senos savikainos

Perkėlimo dokumentai

Prekių perkėlimai, tai prekių (pasirinkto kiekio) perkėlimai iš vieno sandėlio į kitą. 9o programoje prekių perkėlimai vykdomi Perkėlimo dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Perkėlimo dokumentai mygtukus ir kai pasirodo perkeliamų dokumentų sąrašas, paspauskite mygtuką Naujas.

Naujai atsidariusiame lange, nurodykite Dokumento nr. bei sandėlius, kurie dalyvauja perkėlimo dokumente. Įvedus informaciją, spauskite mygtuką Naujas ir iš Prekių parinkimo lango įveskite norimas perkelti prekes ir spauskite Įkelti į dokumentą. Naujai atsidariusiame lange pasirinkite iš kurio ir į kurį sandėlį bus perkeliamos prekės, nurodykite kiekvienai pažymėtai prekei kiekį, kuris bus perkeliamas š kitą sandėlį. Varnelėmis Perk. savikainą, Perk. pard. kainą, Perk. pirk. kainą galima pasirinkti, kad savikaina, pardavimo kaina ir pirkimo kaina būtų tokia pati kaip ir senajame sandėlyje. Nepasirinkus – savikaina, pardavimo kaina ir pirkimo kaina bus lygi 0. Operacija baigiama vykdyti funkcijomis Išsaugoti bei Patvirtinta.

Galutinis perkėlimo dokumentas, kuriame pateikti perkeliami prekių kiekiai turi būti atspausdintas  (klavišu  )  ir pasirašytas įmonės vadovo arba paskirto atsakingo asmens.

Nurašymo dokumentai

Patirti prekių nuostoliai turi būti suvesti ir dokumentuoti prekių nurašymo ar inventorizacijos aktu. 9o programoje prekių nurašymai suvedami Nurašymo dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Nurašymo dokumentai mygtukus ir kai pasirodo nurašomų dokumentų sąrašas, paspauskite mygtuką Naujas.

Naujai atsidariusiame lange, nurodykite Dokumento nr.  Spauskite mygtuką Naujas ir iš Prekių parinkimo lango pasirinkite prekes. Pažymėjus nurašomas prekes, spauskite Įkelti į dokumentą ir naujai atsidariusiame lange, nurodykite kiekvienai parinktai prekei nurašomą kiekį. Suformuotą sąrašą  Išsaugokite bei aktyvuokite mygtuką Patvirtinti.

Galutinis nurašymo dokumentas, kuriame pateikti nurašomi prekių likučiai turi būti atspausdintas  (klavišu  )  ir pasirašytas įmonės vadovo arba paskirto atsakingo asmens.

Perkainavimo dokumentas

Įmonėje prekių perkainavimai vykdomi Perkainavimo dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Perkainavimo dokumentai mygtukus ir kai pasirodo perkainuojamų dokumentų sąrašas, paspauskite mygtuką Naujas.

 

Atsidarius naujam langui įveskite Dokumento nr. ir pažymėkite sandėlius, kuriose galios naujos kainos ir spauskite mygtuką Naujas. Pasirinkite iš sąrašo perkainuojamas prekes. Pasižymėjus norimas prekes, spauskite mygtuką Įkelti į dokumentą.

 

 

Naujai atsidariusiame lange, įveskite naują kainą, kuri bus pritaikyta pasirinktai prekei ir spauskite Gerai. Baigus pildyti perkainavimo dokumentą, Išsaugokite ir Patvirtinkite.

 

 

 

 

 

 

Vietų dokumentai

Įmonėje prekių vietos keitimas vykdomos Vietų dokumentų lange. Jis iškviečiamas aktyvavus Operacijos ir Vietų dokumentai mygtukus ir kai pasirodo prekių vietų sąrašas, paspauskite mygtuką Naujas. Taip pat Vietų dokumentas sukuriamas pirkimo arba pardavimo dokumento lange, mygtuko Sukurti vietų dokumentą pagalba.

Atsidarius naujam langui įveskite Dokumento nr. ir spauskite mygtuką Naujas. Pasirinkite iš sąrašo keičiamų vietų prekes. Pasižymėjus norimas prekes, spauskite mygtuką Įkelti į dokumentą.

Naujame lange nurodykite kiekį, bei Paėmimo ir Padėjimo vietas. Šiame lange galite pakeisti serijos numerius, pasirinkę Serijos numeriai skiltį bei pamatyti pardavimų istoriją ar jau esančias sukurtas vietas. Baigus redaguoti, spauskite mygtuką GeraiIšsaugokite dokumentą. Kaip sukurti Vietas, galite pamatyti paspaudę ČIA

 

 

 

 

Ataskaitos

Vienos dienos ataskaitos: pažymėjus varnele, kai generuosite ataskaitas, tai automatiškai užpildomi datos laukai su šios dienos data.

Savininko informacijos skiltis

 

Sėkmingai prisijungus prie duomenų bazės pirmąjį kartą, būtina aprašyti Įmonės rekvizitus. Pagrindiniame programos lange spaudžiant Įrankiai ir parenkant Nustatymai. Naujai atsidariusiame lange pasirinkite skiltį – Savininko informacija.

Užpildome bendros informacijos laukus ir pridedame įmonės logotipą.

 

 

 

 

 

Taip pat užpildykite kontaktinės informacijos laukus.

 

 

 

 

 

 

Pridėkite banko sąskaitas: 

Kodų generatorių skiltis

 

Šioje skiltyje nurodomi automatiška seka generuojami kodai ūkinėms operacijoms.

Kairėje pusėje parenkama ūkinė operacija arba dokumento tipas, o kairėje pusėje konfigūruojami duomenų rekvizitai. Programoje numatyta galimybė automatiškai sugeneruoti dokumento numerį, priklausomai nuo dokumento tipo. Kiekvienam dokumentų tipui galime priskirti numerio priešdėlį, priesagą bei numeracijos intervalo pradžią ir pabaigą.

Pavadinimas: Įveskite kodų generatoriaus pavadinimą.

Sandėlis: Nurodykite sandėlį redaguojamam kodų generatoriui.

Tipas: Iš sąrašo parenkamas generatoriaus tipas.

Priesaga: Įveskite generatoriaus priesagą.

Priešdėlis: Įveskite generatoriaus priešdėlis.

Nuo: Įveskite mažiausią generatoriaus reikšmę.

Žingsnis: Nurodoma reikšmė sekančio kodų generatoriaus.

Esamas: Įveskite esamą generatoriaus reikšmę.

Numatytas: Pažymėtas varnele kodų generatorius bus naudojamas automatiškai.

Tik vienas kodų generatorius gali būti numatytas vienai ūkinei operacijai.

Sveriamų barkodų skiltis

 

Šioje skiltyje įvedamos taisyklės sveriamiems barkodams. Kai skenuojamas arba įvedamas brūkšninis kodas yra sveriamas, tai automatiškai užpildomas kiekio laukas ūkinėje operacijoje.

Priešdėlis: nurodomas br. kodo priešdėlis.

Kodo ilgis: nurodomas brūkšninio kodo ilgis skaičiais.

Svorio ilgis: nurodomas brūkšninio kodo ilgis skaičiais.

 

Branduolio skiltis

 

Šią meniu juostą sudaro pagrindinių ūkinių operacijų valdymo mygtukai. Šioje programoje operacijos vadinamos dokumentais. Kiekvienas dokumentas turi savo tipą, pavyzdžiui pirkimo,pardavimo ir t.t.

Operacijų skiltis

Pasirinkus bet kurio tipo dokumentą – atidaromas dokumentų peržiūros langas, kuriame vaizduojami tą dieną darbiniame sandėlyje sukurti dokumentai.

Įrašų redagavimo juosta

 

Visi aprašytų duomenų įrašai redaguojami naudojant redagavimo meniu juostą.

Naujas:sukuria naują įrašą.

Ištrinti:ištrina pasirinkta įrašą aktyviame lange.

Išsaugoti: išsaugo visus pakeitimus atliktus aktyviame lange. Jei mygtukas nėra aktyvus,

Dubliuoti: dubliuoja pažymėtą įrašą

Išsaugoti ir uždaryti: išsaugo visus pakeitimus ir uždaro aktyvų langą.

Spausdinti: ūkinės operacijos spausdinimo formos pasirinkimas ir spausdinimas.

Įklijuoti, iškirpti, kopijuoti: šie mygtukai veikia analogiškai kaip Cut, Paste, Copy mygtukai.

Anuliuoti, perdaryti: veikia analogiškai kaip Undo, Redo mygtukai.

Video pamoka apie įrašų redagavimo juostą: https://www.youtube.com/watch?v=QrB4Bc78GYo

Filtro sritis leidžia rūšiuoti dokumento įrašus pagal konkretų požymį. Pasirinkus požymį ir suvedus jo reikšmę, spauskite mygtuką „Taikyti filtrą“, tam kad filtruoti įrašus, atitinkančius pasirinktą filtrą. Norint pamatyti visus dokumento įrašus, spauskite mygtuką „Pašalinti filtrą“. Galima naudoti kelis ir daugiau filtrų.

Prekių sąrašas

 

Branduolio menių juostoje paspauskite mygtuką  . Atsidariusiame lange matysite prekių sąrašą, kuriame rasti pagrindinę informacija apie prekes, tokią kaip: Prekės likutis sandėlyje, bendrą prekių likutį visuose sandėliuose, prekių pardavimo, pirkimo kainas, prekių savikainas ir kita. Prekių sąrašo stulpeliai stumdomi taip, kad būtų patogu jums.

Naujos prekės kortelės sukūrimas vykdomas, paspaudus mygtuką „Naujas“

Prekės kortelės ištrynimas vykdomas mygtuku „Ištrinti“. Prekių korteles galite ištrinti tik tada, kai jos neturėjo istorijos, t.y. kai nebuvo pirktos, parduotos, perkeltos, nurašytos ar inventorizuotos.

Prekių kortelių sąrašo spausdinimas vykdomas, paspaudus mygtuką „Spausdinti“.

Prekių kortelių sąrašo importas/eksportas vykdomas, paspaudus mygtuką „Apsikeitimas“ ir pasirinkus importo arba eksporto operaciją.

Naujos prekių kortelės sukūrimas

Naujos prekės kortelės sukūrimas vykdomas, paspaudus mygtuką „Naujas“. Atsidariusiame lange matysite prekės kortelės redagavimo langą suskirstyta į šias skiltis: Pagrindinis, Brūkšniniai kodai, Kiekis, Kainodara, Papildoma, Serijos numeriai, Pakuotės, Produktas, Istorija, Vietos. Naujai prekei sukurti užtenka pagrindinėje skiltyje nurodyti prekės kodą ir pavadinimą.

 

Pagrindinė prekių kortelių skiltis

 

Šioje skiltyje nurodoma pagrindinė informaciją apie prekės kortelę, tokia kaip:

  • Prekės kodas.
  • Prekės Pavadinimas.
  • Prekės Tipas parenkamas iš sąrašo. Pagal nutylėjimą naujai sukurtai prekei automatiškai pritaikomas prekės tipas. Kiti prekės tipai: „paslauga“ „produktas“ arba „ilgalaikis turtas“.
  • Prekės grupė. Parenkama prekės grupė. Pagal nutylėjimą automatiškai pritaikoma „Visos prekės“ prekių grupė. Norint pakeisti prekės grupę, įveskite prekės grupę arba naudokitės mygtuku dots , kuris iškviečia „Prekių grupių“ langą. 

  • Vienetai. Iš sąrašo parenkama prekės vieneto konstanta.

  • Importuotojas: įvedamas prekės importuotas iš klientų sąrašo.
  • Tiekėjas: įvedamas prekės tiekėjas iš klientų sąrašo.

Brūkšninių kodų skiltis

 

Šioje skiltyje aprašomi prekės kortelės brūkšniniai kodai. Prekė gali turėti neribotą kiekį brūkšninių kodų.

Pridėti mygtukas: pridedamas tuščias prekės brūkšninis kodas, kurį reikia įvesti ranka.

Generuoti: Šis mygtukas naudojamas, kai prekės brūkšninis kodas yra generuojamas automatiškai.

Pridėti požymį: Brūkšniniam kodui gali būti pridėtas požymis, toks kaip dydis, spalva, kokybė ir t.t

Spausdinti mygtukas automatiškai sugeneruoja po vieną kopiją etiketės kiekvienam brūkšniniam kodui.

Prekės kortelės kiekio skiltis

 

Min. Kiekis: Nurodomas minimalus prekės kiekis.

Likutis: Atvaizduojamas pasirinktos prekės vienetų skaičius pasirinktame sandėlyje.

Bendras likutis: Atvaizduojamas pasirinktos prekės vienetų skaičius visuose sandėliuose.

Kainodaros skiltis

 

Kainodaros skiltyje aprašomos prekės kainos, kuriomis operuoja programa atlikdama ūkines operacijas. Kiekvieną prekė gali turėti neribotą skaičių kainų. Rekomenduojama sukurti po vieną prekės kainą kiekvienam programos sandėliui. Šioje skiltyje galite nurodyti  konkrečias pirkimo ar  pardavimo kainas per prekės kortelę ar brūkšninį kodą. Papildoma skiltyje nurodoma kainodara pagal klientą ar klientų grupes bei pasirinktą datą ar laikotarpį.

Savikaina: paskutinė pirkimo savikaina.

Koeficientas: pardavimo kainos koeficientas.

Pardavimo PVM: pasirenkama konstanta prekės PVM įvedimui.

Pardavimo kaina su PVM: įvedama pardavimo kaina kartu su PVM rankiniu būdu.

Pirkimo PVM: PVM tarifo parinkimas.

Pardavimo kaina su PVM: įvedama pardavimo kaina kartu su PVM rankiniu būdu.

Antkainis: nurodomas prekės antkainis.

Prekei taip pat gali būti nurodytos ir 9 pardavimo kainos:

Papildoma skiltis

Ši skiltis saugo informaciją visą papildomą informaciją apie prekės kortelę, tokią kaip: prekės sudėtį, garantinį laikotarpį, komentarą ir pan.

Serijos numerių skiltis

 

Atvaizduojami prekių serijiniai numeriai, kurie buvo pajamuoti.

 

 

Pakuočių skiltis

Ši skiltis naudojama aprašant prekių dydžius ir svorius.

Prekės dydžiai: įvedus prekės plotį, aukštį ir ilgį automatiškai apskaičiuojamas prekės tūris.

 

  

Istorijos skiltis

Šioje skiltyje atvaizduojamas prekės judėjimas sandėliuose tam tikros datos. Varnele pažymėjus Įtraukti nepatvirtintus“, istorijoje matysite prekių judėjimą ir nepatvirtintuose dokumentuose.

Ilgalaikio turto skiltis

 

Jei prekės kortelės tipas yra ilgalaikis turtas, tai nusidėvėjimą skaičiuoti galite įvedę šią informaciją: inventorizacinį kodąpasirinkite nusidėvėjimo skaičiavimo metodąįveskite prekės savikainąnurodykite prekės likvidacinę vertęnurodykite nusidėvėjimo laikotarpį metaisnurodykite ilgalaikio turto kortelės įsigijimo datąNurodykite nusidėvėjimo skaičiavimo pradžią ir pabaigąParinkite ilgalaikio turto nusideėėjimo schemąPrograma automatiškai apskaičiuos metinę nusidėvėjimo normą procentine išraiška.

Kai aktyvus „Nine’o lokacijų modulis“ tai šioje skiltyje bus atvaizduojami prekių likučiai tam tikrose lokacijose.

Papildomi prekėms

Prekių kortelių sąraše paspaudus mygtuką papildomi prekėms galėsite eksportuoti duomenis į duomenų kaupiklius ar kasos programinę įrangą „SQLpos“, „Revel“, „MultiEcrControl“ bei spausdinti etiketes tiesiai iš Nine’o programos.

Prekių kortelių siuntimas į kasos aparatus

Papildomi prekėms skiltyje „SQLPos eksportas“    mygtuku galėsite nusiųsti prekių informaciją į kasos aparatus. Naujai atsidariusiame lange pasirinkite sandėlius, kurių prekių informaciją norėsite siųsti į kasos aparatus ir paspauskite mygtuką Jei prekių siuntimas buvo sėkmingas, apie tai būsite informuoti pranešimu.

Naujo gaminio sukūrimas

Gaminys – materialus, apčiuopiamas daiktas. Gaminio kūrimo eiga yra analogiška prekės kūrimui, tik yra nekintantis tipas – Gaminys. Tolesnėse operacijose galima gaminį naudoti kuriant klasifikavimo specifikacijas (BoM) bei užsakymuose/pajamavime/pardavime.Meniu juostoje pasirinkite Gamybos skiltį ir spauskite Gaminiai. Naujai atsidariusiame lange spauskite Naujas ir užpildykite atitinkamus laukus: sukurkite gaminiui unikalų kodą, pavadinimą, nurodykite grupę, vienetus bei kitus laukus. Taip pat užpildykite duomenis kitose skiltyse (Brūkšniniai kodai, Kiekis, Kainodara, Papildoma, Serijos numeriai, Pakuotės, Gaminys, Vietos, GPAIS, Nusidevėjimas). Baigus pildyti duomenis, spauskite Išsaugoti.

 

BoM (Komplektavimo specifikacija)

BoM – tai gaminių komplektavimo specifikacijos šablonas. Sukūrus gaminį, reikia sugeneruoti gaminio komplektavimo šabloną ir nurodyti naudojamų prekių/žaliavų kiekius. Ši informacija naudinga skaičiuojant užsakymus, pajamuojant ar parduodant gaminį. Nurodžius naudojamo gaminio specifikacijos šablono kiekį, programa automatiškai apskaičiuoja atitinkamus kiekius. Tai automatizuoja darbą ir sutaupo laiką, nes kiekvieną kartą parduodant/pajamuojant/kuriant užsakymą nereikia nurodyti to pačio gaminio komponentų naudojamų kiekių.
Pvz.: Gaminant vištienos salotas, naudojame tokius komponentus: 100g vištienos, 2 vnt. pomidorų bei 10ml. citrinos sulčių. Užsakant/pajamuojant/parduodant 5 vienetus gaminio, programa apskaičiuoja ir sunaudoja atitinkamus kiekius – 5*komponento kiekis).

Gamybos skiltyje pasirinkite BoM (komplektavimo specifikacija) (angl: bill of matterial). Atsidariusiame lange spauskite mygtuką Naujas, pasirinkite Gaminį, nurodykite gaminio kodą, pavadinimą bei grupę. Tuomet spauskite Naujas ir pasirinkite prekes/gaminius/žaliavas, iš kurių susidarys galutinis Gaminys. Pažymėjus visas prekes/gaminius/žaliavas, spauskite mygtuką Įkelti į dokumentą ir uždarykite langą. Kiekio skiltyje nurodykite, kiek bus sunaudojama žaliavų/prekių, gaminant vieną gaminį. Atliekų skiltyje nurodykite kiekį, kuris bus pašalinamas ruošiant prekę/gaminį (pvz.: spaudžiant šviežių vaisių sultis, išmetama žievė). Baigus kurti BoM, spauskite Išsaugoti.

Svarbu: į komplektavimo specifikaciją taip pat galima įterpti jau kitą anksčiau sukurtą gaminį.

Užsakymų medis

Užsakymų medis – visi tarpusavyje susiję dokumentai, kuriuose dalyvauja gaminys. Matoma kelių lygių gamybos užsakymai, pajamavimo bei pardavimo operacijos. Visi šie dokumentai, kurie yra susiję vienas su kitu, atvaizduojami Užsakymų medyje.

Užsakymai

Užsakymų skiltyje yra pridedami gaminiai, kurie dalyvaus užsakymų dokumentuose. Šioje skiltyje įdedamas vienas gaminys ir nurodomos gaminamas kiekis.

Gamybos skiltyje pasirinkite UžsakymaiAtsidariusiame lange spauskite Naujas. Nurodykite užsakymo datą, kada tikimasi, dokumento numerį bei atsakingą asmenį. Pasirinkite gaminį ir nurodykite kokį kiekį gaminsite. Išsaugokite ir spauskite Atlikta.

Kompleksiniai užsakymai 

Kompleksiniai užsakymai suteikia galimybę sukurti užsakymo dokumentą, kuriame galima pridėti begalę prekių.

Gamybos skiltyje pasirinkite Kompleksiniai užsakymai. Naujai atsidariusiame lange spauskite Naujas. Nurodykite užsakymo datą, dokumento kodą ir spauskite Naujas. Pasirinkite gaminius ir Įkelkite į dokumentą bei uždarykite pasirinkimo langą. Nurodykite Gamybos kiekįIšsaugokite ir spauskite Atlikta.

Pristatymo užsakymas

Pristatymo užsakymas suteikia galimybę sukurti dokumentą, kuriame nurodoma atitinkama informacija ir sukuriamas siuntų pervežimo kompanijos pristatymo šablonas bei automatiškai registruojama pervežimo kompanijos sistemoje. Pagal Jūsų poreikį yra galimybė sukurti daugiau pervežimo kompanijų pristatymo šablonų. Šiuo metu 9o Verslo valdymo sistema yra sujungta su šiomis pervežimo kompanijų registravimo sistemomis:

  • VENIPAK
  • SIŲSK PIGIAU platforma

Meniu juostoje pasirinkite Branduolys/Operacijos ir paspauskite Pardavimo dokumentai. Pasinaudojus filtro pagalba, pasirinkite reikiamą dokumentą ir meniu juostoje paspauskite mygtuką Dokumentai ir rinkitės Pristatymo užsakymai.

Atsidarius Pristatymo užsakymo langui, matysite užsakymų bei siuntos registruotų įvykių istoriją. Kairėje pusėje matysite sukurtus užsakymus, o dešinėje  – siuntos informaciją. Norint sukurti užsakymą, spauskite mygtuką Toliau.

 

 

 

 

 

Paspaudus mygtuką Toliau, naujame lange įveskite siuntėjo ir gavėjo duomenis ( * pažymėtus laukus privaloma užpildyti). Išskleiskite Siuntėjo skiltį. Adreso eilutėje nurodykite sandėlį, iš kurio bus siunčiama siunta. Užpildžius siuntėjo duomenis, pasirinkite Gavėjo skiltį. Adreso eilutėje nurodykite vietą, į kurią bus siunčiama siunta. Užpildžius visą privalomą informaciją, spauskite mygtuką Toliau.

 

 

 

 

 

 

Pristatymo paslaugos pasirinkimo lange paspauskite Venipak (jei dirbate su šia siuntų kompanija) ir spauskite mygtuką Baigti. Pabaigus pristatymo užsakymo kūrimą, vėl grįšite į pirmąjį langą. Pasirinkite pristatymo užsakymą esantį kairėje pusėje, o dešinėje lango pusėje matysite siuntos duomenis ir spauskite Parsisiųsti etiketes.

Paspaudus mygtuką Parsisiųsti etiketes, programa nukreips į nustatytą pagrindinę naršyklę ir atvaizduos Venipak etiketės informaciją. Ją galima spausdintu per sistemoje sukonfigūruotą spaudintuvą ir klijuost ant siunčiamų prekių pakuočių.

 

 

 

 

 

 

 

Etikečių spausdinimas

Norint atspausdinti prekių kortelių etiketes, prekių sąraše pasirinkite skiltį “Papildomi prekėms” ir paspauskite mygtuką “Spausdinti etiketes”. Naujai atsidariusiame lange naudodami filtrus, suraskite norimą prekę ar prekes. Kiekvienai prekių pozicijai nurodykite norimą etikečių kopijų skaičių. Suformavę etiketės šabloną, paspauskite Spausdinti mygtuką.

Pardavimo dokumentų importas iš kasos aparatų

Norint gauti informaciją apie pardavimus iš kasos aparatų, dokumentų peržiūros lange pasirinkti skiltį „Dokumentai“ ir paspauskite mygtuką  . Naujai atsidariusiame lange pažymėkite kasos aparatus, iš kurių norite gauti informaciją apie pardavimus, ir paspauskite mygtuką  .

Galimi trys duomenų importavimo variantai:

Paskutiniai duomenys – bus suimportuoti visi iki šiol neimportuoti duomenys.

Pagal datą – bus suimportuoti duomenys, atitinkantys nurodytos datos filtrą. Tačiau tokiu atveju duomenys pagal data bus suimportuoti nepriklausomai nuo to, ar jie buvo suimportuoti anksčiau, dėl to duomenys gali dubliuotis.

Pagal Z ataskaitą – bus suimportuoti dokumentai, atitinkantys nurodytą Z ataskaitos numerį.

 

 

Etiketės formavimas

Etiketes formavimo lange apstu redagavimo įrankių, kurie palengvina etiketės spausdinimo formą. Išsaugojus etiketės šabloną, jis bus pritaikytas visoms prekių kortelėms.

Etikečių spausdinimas taip pat yra galimas tiesiai iš pirkimo bei pardavimo dokumentų – čia siūloma atspausdinti kiekvienos prekės tiek etikečių kiek buvo prekių dokumente.

 

 

 

 

„Duomenys“ meniu juosta

Šia meniu juostą sudaro konstantų, klientų, prekių, pristatymo, vartotojų ir sandėlių mygtukai.

Konstantos – PVM dydžiai, valiutos, vienetai.

Požymiai – brūkšninių kodų požymiu peržiūra, bei redagavimas.

Prekės – prekių, saugomų sandėliuose įrašymas ir parametrų modifikavimas.

Grupės – klientų suskirstymas į grupes .

Klientai – klientų informacijos įvedimas ir redagavimas.

Vartotojai – vartotojų sąrašas.

Leidimai – vartotojų teisių modulio valdymas.

Sandėliai – sandėlių objektų peržiūra ir redagavimas.

Įrenginiai – išorinių įrenginių aprašai, kurie naudojami duomenų apsikeitimo operacijoms vykdyti.

Konstantos

Prieš pradedant darbą su sandėlio valdymo sistema, būtina apsirašyti konstanta. Konstantų langą sudaro trys skiltys: PVM tarifai, Valiutos, ir mato vienetai.

PVM tarifai

Kairėje lango pusėje matote aprašytus PVM tarifus, o dešinėje parinkto PVM tarifo informaciją.

Pavadinimas: įveskite naujo PVM tarifo pavadinimą.

Procentai: įveskite PVM tarifo procentinę išraišką.

Aktyvumas: pažymėjus varnele, PVM tarifas bus matomas sąraše.

Numatytas: pažymėjus varnele, šis PVM tarifas bus naudojamas automatiškai. Tik vienas PVM tarifas gali būti numatytas.

Video pamoka apie konstantas – https://www.youtube.com/watch?v=5_2KFqNheWk

Mato vienetai

Norint pridėti naują mato vienetą, spaudžiame mygtuką naujas ir užpildome informaciją apie naują mato vienetą.

 

 

Valiutos

 

Šioje skiltyje galite pridėti, redaguoti bei pašalinti Valiutas su valiutų kursais, kurios reikalingos Nine’o sandėlio valdymo programai. Paspaudus mygtuką  bus patikrintas tikslus tos dienos valiutos kursas.

 

Klientai ir tiekėjai

Branduolio meniu juostoje paspaudus mygtuką  matysite tikslia informaciją apie klientų finansinę būklę, pardavimų istoriją, kontaktinę informaciją, klientams ar tiekėjams priskirtus darbuotojus ir kitą naudingą informaciją. Pirkimo, pardavimo ir apmokėjimo operacijos yra pagrindinės operacijos, kuriose dalyvauja tiekėjai ir klientai.

Naujo kliento įvedimas

Įmonių įvedimas į sandėlio valdymo programą Nine’o yra labai paprastas. Užtenka įvesti naujo kliento ar tiekėjo įmonės kodą ir paspausti mygtuką  ir likusią informaciją programa užpildo automatiškai. Klientai , kaip ir prekės, gali būti grupuojami ir turėti kainų lygius. Sandėlio darbuotojai gali dirbti tik su jiems priskirtais klientais. Taip pat atvaizduojamos klientų skolos ir saugoma detali kiekvieno kliento istorija. Pažymėjus Juodasis sąrašas varnelę blokuojamas darbas su šiuo klientu bei nebegalima programoje išrašyti naujų dokumentų. Klientui ar tiekėjui galima priskirti ir QRkodą, kurį nuskenavus su išmaniuoju telefonu, galima išsaugoti kliento kontaktus kaip vizitinę kortelę. Šiame lange galite matyti tokias opcijas kaip: Banko sąskaitosMokėjimaiPriskirti skoląIstorijaPriedai, Žemėlapis bei Interneto svetainė. Tai pasirinkę, galite atlikti tolesnius susijusius veiksmus.

Svarbus veiksmas – Priskirti skolą. Ši operacija dažniausiai įvedama pradedant dirbti su programa, aprašant klientų skolas sukauptas senoje apskaitos sistemoje. Norėdami pažymėti kliento pradinę skolą, galite tai padaryti paspaudę mygtuką . Pasirinkite datą bei skolos dydį ir išsaugoję pakeitimus, lange matysite sukurtą mokėjimo arba mokėjimo iš kliento dokumento įrašą, atitinkamai teigiama ar neigiama skola. Aktyvavus atsiradusią informacijos eilutę (zonoje Mokėjimai), automatiškai bus atidarytas šis sukurtas mokėjimas, kurį patvirtinus pradinė skola įsigalioja parinktam klientui.

Svarbu teisingai šiuo atveju parinkti buhalterinę schemą, jei dirbate su buhalteriniu moduliu, t.y. sukurti specialią schemą, naudojamą tik pradiniams kliento skolos buhalteriniams pravedimams atlikti.

Video pamoka kaip dirbti su klientų ir tiekėjų kortelių pildymu galite peržiūrėti šiuo adresu:  https://www.youtube.com/watch?v=GbD2KfDp3_s

Prekių požymiai

Požymiai naudojami apibrėžti prekės tam tikras savybes, kurios priskiriamos tos prekės brūkšniniam kodui. Požymiams priskiriamas tik pavadinimas. Požymiai naudojami apibrėžti prekėms tam tikras savybes, kurios priskiriamos tos prekės brūkšniniam kodui.

Aprašyti požymiai turi turėti tėvinę grupę, tokia kaip: Spalva ar dydis ir kt.

Prekės kortelės redagavimo lange pasirinktam brūkšniniam kodui galite priskirti požymius. Požymių skaičius vienam brūkšniniam kodui yra neribotas.

Prekių ir klientų grupės

Klientų grupės“ aprašomos taip pat, kaip ir prekių grupės ar požymiai (hierarchijos principu).

Grupavimas reikalingas prekių ir klientų grupavimui. Grupių skaičius ar hierarchijos gylis Nine’o programoje yra neribojamas. Kiekviena prekė ar klientas gali būti priskirtas tam tikrai grupei.

Naujos prekės grupės ir klientų grupės sukūrimas su pavyzdžiu Video pamokoje:

https://www.youtube.com/watch?v=eGOluzxsGhw

Prekių grąžinimas

  PREKIŲ GRĄŽINIMO FUNKCIONALUMAS
1
  • Meniu juostoje paspauskite Branduolys ir pasirinkite Pirkimo arba Pardavimo dokumentai.
  • Pasirinkite patvirtintą dokumentą ir spauskite Sukurti grąžinimo dokumentą.
  • Paspauskite Redaguoti, norėdami pakeisti grąžinamos prekės kiekį.
2
  • Išsaugokite  ir patvirtinkite dokumentą. 
Grąžinti galite tik tas prekes, kurios dalyvauja atitinkamuose patvirtintuose dokumentuose. Daugiau informacijos rasite žemiau.

Norėdami atlikti prekės grąžinimą, pasirinkite meniu juostoje Branduolio skiltį ir paspauskite Pirkimo arba Pardavimo dokumentą. Spauskite mygtuką Sukurti grąžinimo dokumentą. Programa pateiks dokumente esančios prekės informaciją, kurią galite koreguoti paspaudę mygtuką Redaguoti. Jeigu norite grąžinti daugiau prekių, kurios dalyvauja atitinkamo tipo dokumentuose (pvz.: pardavimo), paspauskite Naujas. Prekių parinkimo lange iš sąrašo parinkite vieną ar kelias grąžinamas prekes ir paspauskite Įkelti į dokumentą.

 

 

 

 

 

 

Atsidariusiame prekės informacijos lange nustatykite prekės kiekį, kurį norite grąžinti ir spauskite Gerai. Pabaigus pildyti informaciją apie grąžinamas prekes, uždarykite prekių parinkimo langą, išsaugokite ir patvirtinkite dokumentą.

 

 

 

 

 

Programos vartotojai

Duomenys“ meniu juostoje paspauskite mygtuką  . Naujai atsidariusiame lange galėsite:

sukurti naują vartotoją;

pakeisti esamų vartotojų duomenis;

ištrinti vartotojus;

priskirti sandėlius vartotojui;

pridėti vartotojo nuotrauką, komentarus;

priskirti / pakeisti vartotojo slaptažodį.

Sandėliai

Sandėlių informacija aprašoma „Duomenys“ meniu skiltyje paspaudus mygtuką 

Naujai atsidaręs langas skirstomas į dvi dalis. Kairėje pusėje matysite sukurtus sandėlius, o dešinėje pusėje parinkto sandėlio informaciją. Sandėlių kiekis Nine’o programoje yra neribojamas. Kiekvieno sandėlio judėjimas saugomas ir gali būti analizuojamas ataskaitose bei prekių istorijoje.

 

 Transportas

Transporto lange pildoma informacija apie transporto priemones ir valstybinius numerius.

Vairuotojai

 

Šis langas skirtas, kad galėtumėte aprašyti vairuotojus

 

Vežėjai

 

Šiame lange pildoma informacija apie vežėjus. Kodo langelyje būtina nurodyti pristatymo paslaugą atliekančios įmonės kodą bei nurodyti tikslų pavadinimą.

Vietos

Šiame lange atvaizduojamos sukurtos lokacijos. Vietos nurodomos kuriant pirkimo, pardavimo, perkėlimo dokumentus ir nurodant prekių paėmimo ar padėjimo vietas. Susikurti vietos dokumentą, turite meniu juostoje pasirinkti Duomenys ir spausti mygtuką Vietos. Naujai atsidariusiame lange spauskite Naujas.

 Sukurkite vietai kodą, pažymėkite jog vietą yra aktyvi ir nurodykite vietos dydį. Baigus pildyti informaciją, Išsaugokite pakeitimus.

 

Dokumentų peržiūra

 

Norint peržiūrėti dokumentų sąrašą, operacijų meniu paspauskite ant norimo dokumentų tipo mygtuko. Naujai atsidariusiame lange rodomi nepatvirtinti arba šios dienos dokumentai. Naudodami filtro sritį, galite surasti jus dominančius dokumentus. Taip pat šiame lange galite sukurti naują dokumentą arba jį patvirtinti, taip pat ištrinti jau egzistuojančius dokumentus. Dokumentą galite redaguoti du kartus spragtelėjus ant pažymėto dokumento arba paspaudus redaguoti mygtuką.

Dokumentų redagavimas

Visų ūkinių operacijų redagavimo langas susideda iš 3 dalių:

Dokumento antraštė:

Dokumento antraštę sudaro bendra dokumento informacija, tokia kaip: data, kodas, tiekėjas/klientas, valiuta ir dokumento būsena. Taip pat dokumento antraštėje dokumentui galima priskirti būseną.

Dokumento poraštė:

Dokumento poraštėje galite pažiūrėti suminę dokumento prekių informaciją, bei nurodyti dokumento nuolaidą, priskirti išlaidas ir kt.

Dokumento spausdinimas

 

Dokumentus atspausdinti galite iš dokumentų peržiūros arba redagavimo langų. Paspaudę mygtuką Spausdint” pasirinkite dokumento spausdinimo šabloną ir paspauskite mygtuką „Spausdinti“.

 

 

 

 

Dokumentų patvirtinimas

Kol dokumentai nėra patvirtinti, jie programoje yra tik informacinio pobūdžio ir neįtakoja prekių likučių kiekį sandėlyje. Patvirtinti dokumentą galima dviem būdais: dokumento redagavimo lange pakeitus dokumento būseną į .

Taip pat galima patvirtinti/atitvirtinti kelis dokumentus vienu metu: paspauskite ir laikykite mygtuką CTRL ir pelytės pagalba pažymėkite norimus dokumentus. Dokumentų peržiūros lange pasirinkite skirsnį Dokumentai, pasirinkite nepatvirtintus dokumentus ir paspauskite mygtuką Patvirtinti/Atitvirtinti.

Dokumentų sujungimas

  TRUMPA DOKUMENTŲ SUJUNGIMO EIGA
1
  • Meniu juostoje pasirinkite Branduolys arba Operacijos skiltį ir pasirinkite vieną iš dokumentų tipų. Pritaikykite filtravimą ir programa atvaizduos pasirinkto dokumento tipo  įrašų sąrašą.
2
  • Pažymėkite dokumentus, kurie bus apjungiami, pasirinkite skiltį Papildomi dokumentams ir spauskite Sujungti dokumentus
Sujungti galima tik nepatvirtintus dokumentus.Daugiau informacijos rasite žemiau.

Meniu juostoje pasirinkite Branduolio arba Operacijos skiltį ir pasirinkite vieną iš dokumentų tipų (Pardavimo, Pirkimo bei kt.). Atsidarius dokumentų langui, pritaikykite filtravimą ir pasirinkite dokumentus, kuriuos norite apjungti – tai galite padaryti laikydami CTRL mygtuką ir žymėdami reikiamus dokumentus. Pažymėjus dokumentus, pasirinkite Papildomi dokumentams skiltį ir spauskite Sujungti dokumentus.

 

SVARBU! Sujungti galima tik nepatvirtintus bei to pačio tipo dokumentus!

Prekės kainodara

  TRUMPA PREKĖS KORTELĖS KAINODAROS SUDARYMO EIGA
1
  • Meniu juostoje pasirinkite Branduolys arba Duomenys ir spauskite mygtuką Prekės.
2
  • Naujai atsidariusiame lange pasirinkite Naujas (arba pritaikykite filtrą ir pasirinkite jau sukurtą prekę bei spauskite Redaguoti). 
  • Pasirinkite Kainodaros skiltį.
  • Nurodykite konkrečias pirkimo ar pardavimo kainas.
3
  • Skiltyje Papildoma  galite priskirti pritaikytą kortelės kainodarą  pagal  datą ar laikotarpį, klientą ar klientų grupes.
4
  •  Užpildžius laukus spauskite mygtuką Išsaugoti.  

Meniu juostose Branduolys arba Duomenys paspauskite mygtuką Prekės. Spauskite Naujas (arba filtrų pagalba suraskite norimą prekę ir paspauskite mygtuką Redaguoti) ir naujai atsidariusiame lange  pasirinkite Kainodaros skiltį. Šioje skiltyje galite nurodyti konkrečias pirkimo ar pardavimo kainas skirtingiems sandėliams per prekės kortelę ar brūkšninį kodą paspaudus mygtuką Pridėti. Taip pat kortelėje gali būti priskirtas pardavimo kainos lygis, kuris nurodomas rankiniu būdu arba apskaičiuojamas pagal parinktą koeficientą. Skiltyje Papildoma galite priskirti pritaikytą kortelės kainodarą pagal datą ar laikotarpį, klientą ar klientų grupes. Išsaugokite pakeitimus mygtuku Išsaugoti

Skolų priminimas

Skolų priminimas, tai funkcionalumas, kai klientas yra skolingas ilgesnį periodą nei atidėjimo laikotarpis (įprastai 9o programoje atidėjimo laikotarpis 14d.), tuomet kiekvieną penktadienį siunčiamas el. laiške sukurtas šablonas. Siuntimas yra automatinis ir siunčiamas per Amazon el. pašto tvarkyklę.

Kuriant šabloną, meniu juostoje pasirinkite Įrankiai, tuomet spauskite Nustatymai ir atsidarykite Savininko informacijos skirsnį ir užpildykite El. laiško šabloną norima informacija. Tačiau paleisti pilnai ir aprašyti šį šabloną duomenų bazėje gali tik 9o VVS specialistas.

Žinotina! Šablone esantį tekstą patartina susikurti ir pritaikyti visiems klientams, ne individualiam.

Integracija su E-Komercijos platformomis

Šis modulis atsakingas už prekių duomenų, kainodaros apsikeitimo su elektroninėmis platformomis. Tai pat šis modulis geba importuoti pardavimų užsakymus į 9o VVS iš E-komercinių platformų pagal laikotarpį arba konkretų užsakymo numerį su visomis užsakytomis prekėmis, paslaugomis bei pristatymo kaštais.

  TRUMPA PREKIŲ KORTELIŲ EKSPORTO Į ELEKTRONINES PARDUOTUVES EIGA.
1
  • Meniu juostoje Branduolys spauskite mygtuką Prekės.
  • Pasirinkite skiltį Papildomi prekėms ir spauskite mygtuką E-komercijos eksportas.
2
  • Naujai atsidariusiame lange pasirinkite sandėlius ir/ar integracijas ir spauskite Toliau.
  • Pasirinkite prekių grupes, kurias eksportuosite ir spauskite Toliau.
3
  •  Baigus eksportuotis prekėms, spauskite mygtuką Baigti. 
  TRUMPA PARDAVIMŲ UŽSAKYMŲ IMPORTO IŠ ELEKTRONINIŲ PARDUOTUVIŲ EIGA.
1
  • Meniu juostoje Branduolys/Operacijos spauskite mygtuką Pardavimo dokumentai.
  • Pasirinkite skiltį Papildomi dokumentams ir spauskite mygtuką E-komercijos importas.
2
  • Naujai atsidariusiame lange parinkite duomenų filtrą pagal datą arba pagal užsakymo nr.
  • Pasirinkite e-komercijos integraciją/as duomenų importui ir spauskite Baigti.
Importo metu 9o verslo valdymo sistemoje bus sukurti pardavimo dokumentai su konkrečiais užsakymo numeriais, nurodytu klientu ir jo perkamomis prekėmis/paslaugomis ir pristatymo kaštais.

Žinotina! Svarbu teisingai sukonfigūruoti E-komercijos API parametrus. Integracijos aprašas tarp elektroninės parduotuvės ir verslo valdymo sistemos randamas meniu juostoje Įrankiai parinkus Nustatymai langą ir aktyvavus Integracijos skirsnį.  Mygtuku Naujas sukuriamas E-komercijos ryšio aprašas, kuriame nurodomas tiekėjas (elektroninės parduotuvės platforma), nuoroda ir pavadinimas. Taip pat, įrašykite puslapiui priskirtą API raktą (kodą) bei unikalų slaptažodį. Nurodykite KlientąSandėlį bei pažymėkite, jog ši integracija yra Aktyvi.